گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

منظور از ماساژور صندلی خودرو چیست؟

۰۳ تیر ۱۴۰۱ 136 اطلاعات فنی   

منظور از ماساژور صندلی خودرو چیست؟

یکی از ویژگی های جذاب خودروهای لوکس، مجهز بودن صندلی ها به ماساژور می باشدکه قادر است هنگام رانندگی به ماساژ راننده و یا سرنشینان بپردازد.

از جمله قابلیت های خودروهای لوکس، مجهز بودن صندلی ها به ماساژور می باشد که می تواند رانندگی را برای راننده و سرنشینان لذت بخش کند.

اصولا این ویژگی شگفت انگیز، در کنار ویژگی های دیگر مربوط به صندلی خودروها مثل گرم کن و سردکن، مموری صندلی، تنظیم برقی و پشت سری فعال قرار می گیرد تا لذت و آرامش بیشتری را برای سرنشینان و راننده فراهم کند. با توجه به اینکه پیاده سازی این ویژگی در خودروها، نیازمند هزینه ی بالا می باشد معممولا در خودروهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله از مجموعه پورسعید خلیلی به بررسی ماساژور صندلی در خودروهای لوکس می پردازیم.

 

منظور از ماساژور صندلی چیست؟

این آپشن که بر روی صندلی خودروهای لوکس قرار می گیرد، به فرد این امکان را می دهد تا الگوی ماساژ موردنیاز خود را انتخاب کند. این قابلیت حتی می تواند در حین رانندگی نیز استفاده شود و خطری برای هوشیاری راننده به وجود نمی آورد حتی می تواند راننده را هوشیارتر نگه دارد.

 

دلیل استفاده از ماساژور صندلی در خودروها چیست؟ 

زمانی که برندهای زیادی از خودروهای لوکس در بازار پدیدار شد، رقابت بیشتری بین شرکت های خودروسازی به وجود آمد که هریک از آنها در تلاش بودند تا امکانات بیشتری به خودروی خود اضافه کنند. ماساژور صندلی خودروهای لوکس نیز به دلیل حس لذت و آرامش، به عنوان یکی از قابلیت های این خودروها شناخته شد ضمن اینکه این آپشن سبب ایمنی بیشتر در حین رانندگی هم می شود زیرا با ماساژ، جریان خون راننده در گردش قرار می گیرد و این موضوع باعث می شود راننده هوشیارتر بماند.

 

نحوه ی کار ماساژور صندلی به چه شکل است؟

صندلی های مجهز به ماساژور، به تعدادی کیسه هوای کوچک متصل هستند که این کیسه ها به یک پمپ یا کمپرسور وصل می شوند. وقتی کمپرسور یا پمپ باد فعال می شود، کیسه ها از هوا پر و خالی می شوند و به این ترتیب، راننده روی صندلی احساس می کند فردی او را ماساژ می دهد.

خالی و پر شدن کیسه های هوا الگوهای مختلفی دارد که هنگام ماساژ طبق الگوی انتخاب شده، کیسه ها پر و خالی می شوند که این موضوع سبب می شود فرد احساس ورز داده شدن و یا فشار داده شدن داشته باشد.

 

صندلی ماساژ خودرو خود را چگونه فعال کنم؟

دکمه های فعال شدن این آپشن معمولا بر روی صندلی و یا بر روی کنسول وسط قرار دارند. البته در خودروهایی که مالتی مدیا آنها بزرگتر و پیشرفته تر شده است، امکان تنظیم ماساژ صندلی از طریق مالتی مدیا فراهم شده است.

بعد از فعال کردن ماساژ، شما می توانید نوع ماساژ و شدت آن را تنظیم کنید. باید در نظر داشته باشید که مدتت زمان ماساژ 15 دقیقه می باشد.

 

انواع ماساژ

انواع ماساژ بستگی به نوع خودرو و مدل آن دارد مثلا خودروهای لوکسی که در سطوح پایین تر قرار دارند اکثرا از سه نوع ماساژ پشتیبانی می کنند ولی خودرویی مثل بنتلی 5 نوع برنامه ماساژ و 10 میزان مختلف شدت دارد.

 

کدام خودروها برای اولین بار به ماساژور مجهز شدند؟

برای اولین بار در سال 2007 ولوو از آپشن ماساژور برای خودروهای خود استفاده کرد. از این قابلیت بسته به میزان لوکس بودن خودرو در ابتدا برای صندلی راننده، در مرتبه دوم برای صندلی شاگرد و در خودروهای لوکس تر برای کلیه صندلی ها استفاده می شود.

 

ماساژور صندلی تا چه حد تاثیرگذار است؟

تاثیرگذاری این صندلی های ماساژ، مانند صندلی های مراکز خرید نیست ولی با توجه به پوشش دهی قسمت پشت و قسمت تحتانی عملکرد قابل قبولی دارد.

 

آیا می توان بعد از خرید خودرو، اقدام به مجهز کردن آن به این آپشن کنیم؟

در صورتی که خودروی شما مجهز به این آپشن نیست می توانید با خرید ماساژورهای افترمارکت (در واقع مانند روکشی است که روی صندلی قرار می گیرد.) و اتصال آن به برق فندکی خودرو از آن استفاده نمایید.

اخبار مرتبط :

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

علت روشن شدن چراغ دینام در حین رانندگی

هنگامی که چراغ دینام خودروی شما روشن می شود، خودرو هنوز جهت رانندگی ایمن هست زیرا برای روشن کردن موتور، باتری کافی را خواهد داشت، اما ادامه حرکت در مسافت های طولانی و با سرعت بالا خطرناک می باشد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

سیستم مولتی پلکس چیست؟

سیستم مولتی پلکس چیست؟

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

اگر خودروی شما دنده اتومات است بهتر است بدانید!

اختراع گیربکس اتوماتیک از بزرگترین دستاوردها در صنعت خودرو می باشد.برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به گیربکس های اتوماتیک بهتر است این مقاله از گروه پورسعید خلیلی را مطالعه نمایید.

۰۳ دی ۱۴۰۰

ویژگی ها و تفاوت های زنجیرتایم و تسمه تایم

برای زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ ها از تسمه و یا زنجیری استفاده می کنند که این کار را انجام می دهد.

۰۳ دی ۱۴۰۰

سوئیچ اینرسی چیست؟

قطع کننده پمپ بنزین یا سوئیچ اینرسی، کلیدی است که به صورت محکم بر روی وسیله نقلیه نصب شده است و در صورت ضربه یا لرزش فعال می شود.

پورسعید خلیلی