گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

آیا خودروهای دوگانه سوز گران تر می شود؟

۲۶ فروردین ۱۴۰۱ 178 اخبار خودرو   

آیا خودروهای دوگانه سوز گران تر می شود؟

افزایش قیمت خودروهای دوگانه سوز

با توجه به آمارهای ارائه شده از وزارت صنعت معدن و تجارت، تولید خودروهای دوگانه سوز کاهش یافته است. این مسئله سبب شده تا این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که آیا کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز سبب افزایش قیمت آن ها می شود؟

 

خودروهای دوگانه سوز

 

طبق گزارشی که از همشهری آنلاین به نقل از تجارت نیوز منتشر شده، وزارت صنعت معدن و تجارت در گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته تعداد خودروهای تولیدی دوگانه سوز سواری در کشور 12 هزار و 396 دستگاه بوده است.

در واقع نسبت به سال 99 تولید خودروهای دوگانه سوز 50 درصد افت داشته است. با توجه به اینکه این آمار خودروهای دوگانه سوز تولیدی توسط ایران خودرو بود و سایر خودروسازی های کشور، خودروی دوگانه سوزی تولید نکردند.

باتوجه به بازدید سرزده رئیس جمهور از ایران خودرو، دستوراتی جهت ارتقای کیفیت و پیشرفت صنعت خودروسازی داد که خودروسازان موظف به اجرای آن هستند. به عنوان  مثال شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد تولید برخی محصولات خود را در سال ۱۴۰۱ متوقف و خودروی جایگزینی به بازار عرضه می‌کند.

ایران‌خودرو نیز اعلام کرد که دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ را در سال ۱۴۰۱ از خط تولید خارج می‌کند. ایران‌خودرو همچنین از تولید هفت خودروی جدید و فیس لیفت برای جایگزینی محصولات خود خبر داد. اما کارشناسان معتقدند که تحقق وعده تولید و عرضه هفت خودروی جدید بسیار دشوار است و در نهایت این خودروساز تا پایان سال می‌تواند سه خودرو تولید و به بازار عرضه کند.

آیا این کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز سبب تغییر در بازار می شود؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودروی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد: به طور کل در هر کالایی که در بازار عرضه آن کاهش یا متوقف شود، اختلاف و افزایش قیمت ایجاد می شود.

او در ادامه توضیح داد: هنگامی که تعداد یک محصول در بازار کم باشد، فروشنده آن محصول را به خریداری می‌فروشد که بالاترین قیمت را بپردازد. در نتیجه ممکن است خودروهایی که تولید آن کم و یا متوقف باشد مسیر افزایشی را در پی بگیرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران ادامه داد: از آنجا که خودرو در کشور یک کالای ضروری است احتمال نوسان قیمتی آن بیشتر از سایر کالاها است.

پورسعید خلیلی