گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

اگر خودروی شما دنده اتومات است بهتر است بدانید!

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ 192 اطلاعات فنی   

اگر خودروی شما دنده اتومات است بهتر است بدانید!

اختراع گیربکس اتوماتیک از بزرگترین دستاوردها در صنعت خودرو می باشد.برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به گیربکس های اتوماتیک بهتر است این مقاله از گروه پورسعید خلیلی را مطالعه نمایید.

اگر خودروی شما هم مجهز به گیربکس اتوماتیک می باشد، باید نکاتی را در رانندگی خود رعایت کنید تا متحمل هزینه های سنگین برای تعمیر خودرو خود نشوید.

به شما توصیه می کنیم به مطالعه این نکات از مجموعه پورسعیدخلیلی بپردازید.

 

1. پشت چراغ قرمز دنده خود را در حالت D قرار دهید.

خیلی از افراد هنگامی که پشت چراغ قرمز قرار می گیرند، برای کاهش در مصرف سوخت و جلوگیری از استهلاک گیربکس های اتوماتیک دنده اتومبیل خود را در حالت N یا به اصطلاح همان خلاص قرار می دهند.

در صورتی که بهترین حالت ممکن این است که دنده در وضعیت D قرار بگیرد و پای خود را روی ترمز قرار دهید. این کار سبب کمتر شدن استهلاک گیربکس می شود.

 

2. قبل از قراردادن دنده در حالت D گاز ندهید.

اکثر ما هنگام استفاده از خودروهای دنده ای، قبل از قرار دادن دنده در حالت D گاز می دهیم. اما بهتر است بدانید انجام این کار با خودروهای دنده اتوماتیک کار درست و بهینه ای نیست و سبب اصطکاک بیشتر قطعات خودرو و در طولانی مدت موجب خرابی گیربکس اتومبیل می شود.

 

3. در هنگام سرازی دنده را در حالت خلاص قرار ندهید.

برخی از افراد جهت کاهش مصرف سوخت و کاهش اصطکاک گیربکس در هنگام سرازیری دنده را در حالت N یا خلاص قرار می دهند که عملا کار درستی نیست و این کار نتیجه عکس می دهد و سبب می شود که روان کاری قطعات خودرو با اشکال روبه رو شود و به مرور زمان خراب شدن گیربکس را به همراه داشته باشد. 

علاوه براین ممکن است این کار موجب بروز حادثه شود زیرا کنترل خودرو در حالتی که دنده در وضعیت خلاص قرار دارد بسیار سخت است.

 

4. زمانی که خودرو در حال حرکت است دنده را تغییر ندهید.

از جمله مواردی که آسیب شدیدی به خودرو وارد می کند، تغییر دنده در حال حرکت است. بهتر است جهت توقف و  تغییر حالت دنده همیشه پدال ترمز را فشار دهید و بعد دنده را تغییر دهید تا از آسیب به گیربکس خودداری کنید.

 

5. قبل از توقف کامل خودرو دنده را در حالت P قرار ندهید.

قرار دادن دنده خودرو در حالت P باعث می شود پین قفل کننده، داخل دنده متصل به شفت خروجی گیربکس قرار بگیرد. انجام این کار در وضعیتی که خودرو در حال حرکت استخطر شکستن این پین را به همراه دارد پس اول به طور کامل خودرو را متوقف کنید و سپس دنده را در حالت پارک قرار دهید.

 

6. توقف در سطوح شیبدار

در سطوح شیبدار بهتر است ابتدا ترمز دستی را بکشید و بعد دنده را در حالت پارک قرار دهید. با انجام این کار از وارد آمدن فشار به گیربکس جلوگیری می کنید.

 

پورسعید خلیلی