گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

در هنگام معاوضه خودرو چه مواردی را باید در نظر داشته باشیم؟

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ 93 تکنیک و ترفند   

در هنگام معاوضه خودرو چه مواردی را باید در نظر داشته باشیم؟

زمانی که به جای پرداخت پول در ازای تحویل خودرو، خودرو خود را معاوضه می کنیم باید نکاتی را در نظر بگیریم تا متضرر نشویم.

تبادل کالا یا معاوضه از دوران قدیم وجود داشته است، در واقع افراد نیز در گذشته به دلیل عدم وجود پول از روش تبادل کالا استفاده می کردند تا کالای موردنظر خود را با کالایی که دیگر به آن احتیاجی ندارند تعویض کنند.

این روش همچنان نیز پابرجاست و بسیاری از افراد ممکن است قصد داشته باشند کالایی که نیاز آن ها را رفع نمی کند با کالای مفیدتر تعویض کنند.

بسیار دیده ایم که این مسئله برای تعویض خودرو نیز به کار برده می شود و افراد خودرویی که دیگر به آن نیاز ندارند را با خودروی شخص دیگری تعویض می کنند.

اما چگونه معاوضه خودرو را انجام دهیم بدون اینکه متضرر شویم؟


  1. بررسی های اولیه خودرو را انجام دهید. با بررسی اولیه خودرو می توانید ارزش خودرو را به دست آورید. در این بررسی کارشناس مربوطه براساس مدل خودرو، میزان کارکرد، سلامت فنی، بیمه نامه ها، سلامت بدنه و ایرادات ظاهری، تعداد دست به دست شدن خودرو و ... خودرویی که قصد خرید آن را دارید بررسی می کند و ارزش آن را مشخص می کند تا شما بتوانید خرید با اطمینانی داشته باشید.
  2. بهتر است که از عقد صلح در قرارداد، استفاده کنید. در این‌صورت هم به مقصود خود می‌­رسید و هم آزادی عمل بیشتری دارید. با عقد صلح در واقع معامله طبق توافق دو طرف صورت می‌­گیرد و می‌­توانید، شرایطی را در قرارداد بیاورید که بتوانید تا حدودی قوانین را محدود کنید. استفاده از عقد صلح، روشی برای ساده‌­تر کردن معامله تعویض خودرو است.
  3.  زمانی که قصد نوشتن قرارداد جهت معاوضه ی خودرو را دارید باید با نوشتن مشخصات کامل هر دو خودرو مثل ( رنگ، مدل، کارکرد و ...) قرارداد را تنظیم نمایید.
  4. در قولنامه بخشی وجود دارد، تحت عنوان سایر شرایط که در آن بخش هر دو طرف می‌­توانند، شروطی از موعد تحویل گرفته تا ضمانتِ انجام تعهد و شرایط فسق قرارداد را در آن‌جا ذکر کنند.

 

در هنگام نوشتن قرارداد معاوضه خودرو این نکات را رعایت کنید.


- موارد معامله همراه با مشخصات، قیمت دقیق و تاریخِ نوشتنِ قرارداد باید در بخش عوضین معامله، نوشته شود.

- اگر در معامله خودروها ارزش برابری نداشته باشند باید مبلغ مابه التفاوت پرداخت گردد.

- باید از قرارداد معاوضه دو نسخه برای طرفین معامله وجود داشته باشد و هر دو نسخه با امضای طرفین و شاهدین همراه باشد که اگر در حین معاوضه ی خودروها با مشکلی رو به رو شدید از طریق قرارداد بتوانید پیگرد قانونی کنید

اخبار مرتبط :

۰۲ بهمن ۱۴۰۲

وضعیت خودرو در سال 1403 به چه صورت می باشد؟

پیش بینی وضعیت قیمت خودرو در سال 1403 چیست؟

۲۹ دی ۱۴۰۲

جایگزینی محصولات گروه خودروسازی سایپا در سامانه یکپارچه خودرو

خودروهای کوئیک GX-L و کوئیک GXR-L با تحویل سه ماهه آغاز شد

۲۴ دی ۱۴۰۲

فروش فوق العاده کوییک

شرایط فروش فوق العاده خودرو کوییک آر مدل جی ایکس آغاز شد.

۲۰ دی ۱۴۰۲

از پیش فروش، فروش اقساطی مدیران خودرو باخبر شوید

شرکت مدیران خودرو از شرایط فروش اقساطی و پیش فروش خودروهای خود در دی ماه خبر داد.

پورسعید خلیلی