گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

رونمایی از فونیکس FX انجام شد.

۰۳ دی ۱۴۰۱ 914 مدیران خودرو   

رونمایی از فونیکس FX انجام شد.

شرکت مدیران خودرو در مراسمی از خودرو جدید فونیکس رونمایی کرد.

در مراسمی که با حضور نمایندگان شرکت خودروسازی فونیکس برگزار شد، از چهارمین محصول این برند که همان خودرو FX می باشد رونمایی شد.

خودرو فونیکس اف ایکس در این مراسم در دو مدل با پیشرانه های متفاوت به حضار معرفی شد. این کراس اور که در برخی از بازارها با نام اومودا5 شناخته می شود، محصولی با طراحی حرفه ای و اسپرت می باشد که در ادامه این مقاله از مجموعه پورسعیدخلیلی به بررسی مشخصات این خودرو می پردازیم:

برند فونیکس در گذشته با عرضه ی خودروهای تیگو8پرو، تیگو7پرو و آریزو 6 پرو خودروهای لوکس را به بازار وارد کرد در حال حاضر نیز با عرضه خودرو FX بار دیگر خودرویی مدرن با ظاهری جذاب و امکانات رفاهی بالا روانه کشور می کند. 

در مراسمی که اخیرا برگزار گردید خودرو فونیکس اف ایکس در 3 مدل مختلف با نام های فونیکس FX اکسلنت، فونیکس FX پریمیوم و نسخه ای دیگر با سیستم انتقال قدرت AWD رونمایی شد.

 

مشخصات خودرو فونیکس FX


به نظر می رسد سه نسخه ی عرضه شده ی خودروهای برند فونیکس FX از لحاظ ظاهر و امکانات مشابه هم باشند و بیشتر تفاوت این نسخه ها در مشخصات فنی آن ها از جمله پیشرانه، جعبه دنده و نوع سیستم انتقال قدرت آن ها باشد.

اولین نسخه ی خودرو فونیکس FX که در ایران عرضه خواهد شد، فونیکس اف ایکس اکسلنت است که با پیشرانه 1.5 لیتری توربو و گیربکس CVT 9 سرعته عرضه خواهد شد. علاوه بر این سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک فرسون بوده و در عقب، اکسل نیمه مستقل میله پیچشی برای آن انتخاب شده است، نیروی موتور این خودرو نیز به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

مشخصات فونیکس FX اکسلنت کاملا با مشخصات فنی خودرو فونیکس تیگو 7 پرو یکسان است.

طبق گفته هایی که مدیران خودرو اعلام کرده است به نظر می رسد حداکثر 700 دستگاه از این نسخه خودرو فونیکس FX روانه بازار خواهد شد و پس از آن نسخه پریمیوم عرضه می شود.

پس از فونیکس FX اکسلنت، فونیکس اف ایکس پریمیوم به بازار عرضه خواهد شد که به احتمال زیاد محبوب ترین نسخه ی این خودرو می باشد چرا که این خودرو دارای  پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDi و گیربکس دوکلاچه 7 سرعته است که نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند، تعلیق جلوی این مدل نیز مک فرسون است، اما برای چرخ های عقب، سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک انتخاب شده تا سواری و پایداری بهتری شاهد باشیم.

بنابراین می توان گفت این نسخه از خودرو فونیکس FX از لحاظ فنی مشابه تیگو 8 پرو می باشد.

سومین نسخه فونیکس FX، با همان قوای فنی تیپ پریمیوم عرضه خواهد شد، با این تفاوت که در این مدل شاهد انتقال قدرت موتور به هر 4 چرخ خودرو خواهیم بود.

از تجهیزات ایمنی فونیکس FX می توان به شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، اتوهلد، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تثبیت خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک در عقب، کنترل کشش، کنترل خودرو در سرازیری، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و... اشاره کرد.

 

اخبار مرتبط :

۳۰ آذر ۱۴۰۱

افزایش 68درصدی قیمت خودرو چه تاثیری بر اقتصاد کشور دارد؟

باتوجه به افزایش 68 درصدی قیمت خودرو، خودروسازان ایرانی بازهم از افزایش قیمت خودرو در آینده خبر داده اند.

۲۶ آذر ۱۴۰۱

آیا خودرو شاهین در بورس کالا عرضه خواهد شد؟

گروه خودروسازی سایپا از تصمیم خود مبنی بر وارد کردن 2000 خودرو شاهین به بورس کالا خبر داد

۲۲ آذر ۱۴۰۱

قیمت جدید خودروها در 22 آذرماه 1401

بازار خودرو همچنان در روند صعودی قرار دارد.

۱۴ آذر ۱۴۰۱

ثبت نام سایپا با مشکل مواجه شد.

در طرح فروشی که از سمت گروه خودروسازی سایپا در تاریخ 12 آذرماه انجام شد، روند ثبت نام با مشکلاتی مواجه شد.

۱۹ آبان ۱۴۰۱

تا پایان سال چند درصد افزایش در قیمت خودرو خواهیم داشت؟

باتوجه به نوسانات دلار در این چند هفته اخیر، نوسانات بازار خودرو نیز با دلار تغییر می کند و انتظار می رود تا پایان سال یا 30 درصد افزایش قیمت خودرو مواجه شویم.

پورسعید خلیلی