گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

بیمه بدنه خودرو خود را چگونه به خودروی دیگری انتقال دهیم؟

۱۰ تیر ۱۴۰۱ 114 تکنیک و ترفند   

بیمه بدنه خودرو خود را چگونه به خودروی دیگری انتقال دهیم؟

برخلاف بیمه شخص ثالث، اجباری برای بیمه بدنه خودرو وجود ندارد اما این بیمه می تواند به کاهش ریسک شما و پرداخت خسارت های احتمالی در هنگام تصادفات کمک کند.

بیمه بدنه برای وسایل نقلیه موتوری و انواع خودروهای سنگین و سبک استفاده می شود. امتیاز مثبتی که بیمه بدنه برای افراد در نظر گرفته است این است که عدم استفاده از آن موجب برخورداری رانندگان از تخفیف می شود. به همین دلیل اکثر افراد تمایل دارند در مواقع تعویض خودرو، بیمه بدنه خودروی خود را به خودرو جدید انتقال دهند تا از تخفیفات بیمه بدنه خود بهره مند شوند و مبلغ کمتری را به عنوان حق بیمه پرداخت کنند.

در این مقاله از مجموعه پورسعیدخلیلی به راههای انتقال این بیمه به خودرو جدید می پردازیم.

 

انتقال بیمه بدنه به خودرویی دیگر امکان پذیر است؟

همان طور که در ابتدا بیان کردیم، اکثر افراد  قصد انتقال بیمه بدنه به خودروی جدید را دارند تا از تخفیف بیمه بدنه برخوردار شوند و هزینه کمتری بپردازند.

با توجه به اینکه شرکت های بیمه در ازای هرسال عدم استفاده از بیمه بدنه درصدی تخفیف می دهند، این دصد هر ساله با عدم استفاده بیمه شده بیشتر می شود تا به 70 درصد برسد. در واقع حداکثر تخفیف شرکت های بیمه برای بیمه بدنه 70 درصد می باشد که این مقدار مطابق قانون قابل تغییر است.

پس از رسیدن میزان تخفیف بیمه بدنه به 70 درصد مقدار پرداخت هزینه بیمه ثابت باقی می ماند و تغییری نمی کند. 

در واقع بیمه شده موظف به پرداخت حق بیمه با 70 درصد تخفیف در سال های بعدی می شود. 

با توجه به اینکه اکثر بیمه شدگان، قصد ندارند با خرید خودروی جدید، این میزان تخفیف خود را از دست بدهند، قصد انتقال بیمه خود را دارند. در واقع می توان گفت قصد انتقال این تخفیف برای خودروی جدید را دارند!

از آنجایی که هدف شرکت های بیمه از این کار این است که رانندگان احتیاط بیشتری در هنگام رانندگی کنند، این بیمه به شخص راانده تعلق می گیرد نه خودرویی که بیمه شده است پس با فروش خودرو تخفیف بیمه بدنه برای راننده محتاط باقی می ماند و می تواند از آن برای خودروی جدید دیگری استفاده کند.

بیمه بدنه

 

راه انتقال بیمه ی بدنه به خودروی جدید چیست؟

در ادامه به بررسی حالت های انتقال بیمه بدنه به خودروی جدید می پردازیم:

  1. در حالتی که مهلت قرارداد شما به شرکت بیمه به اتمام نرسیده، باید حق بیمه را تا آن لحظه به شرکت بیمه پرداخت نمایید. سپس مجددا قرارداد جدیدی برای شما صادر می شود که شامل تخفیفات قرارداد قبلی برای خودروی جدید شماست.
  2. در صورتی که مهلت قرارداد شما به پایان رسیده باشد، باید به شرکت بیمه خود مراجعه کنید و با ارائه مدارک هویتی خود، بیمه نامه جدیدی با تخفیفات قرارداد قبلی برای خودروی جدید شما صادر می شود.

 

لازم است دقت کنید که شما تنها 6 ماه برای انتقال بیمه بدنه به خودروی جدید زمان دارید و بعد از گذشت این زمان همه ی تخفیفات شما ازبین می روند و امکان انتقال بیمه بدنه به خودروی جدید وجود ندارد.

نکته ی بعدی که در انتقال بیمه بدنه باید در نظر گرفت این است که خودروی جدید و قدیم شما باید در یک دسته خودرویی قرار بگیرند. در واقع دو خودروی شما باید در یکی از دسته های موتورسیکلت، سواری، بارکش و اتوکار تقسیم شوند. اگر دو خودرو در یکی از دسته ها قرار نگیرند امکان انتقال بیمه وجود نخواهد داشت.

اخبار مرتبط :

۱۳ اسفند ۱۴۰۰

نحوه اخذ گواهینامه بین المللی موتور

در این مقاله از مجموعه پورسعیدخلیلی با روند دریافت گواهینامه بین المللی موتور آشنا خواهید شد.

پورسعید خلیلی