گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

گروه خودروسازی سایپا قرار است چه خودروهایی وارد کند؟

۰۹ آبان ۱۴۰۱ 90 سایپا   

گروه خودروسازی سایپا قرار است چه خودروهایی وارد کند؟

طبق صحبت هایی که از واردات خودروهای سایپا شده است، قرار است خودرو کیا سراتو 2022 توسط سایپا وارد کشور شود.

پس از محدودیت هایی که برای واردات خودرو خارجی به کشور وجود داشت، بالاخره تلاش‌های شبانه‌روزی عده‌ای جواب داده و به احتمال زیاد از روزهای آغازین آذر ماه واردات رسما آغاز شود.

همان‌طور که می‌دانید آیین نامه واردات خودرو منتشر و اصلاحات مورد نیاز آن نیز اعمال شده است. شرکت‌های بسیاری تا به امروز برای واردات اعلام آمادگی کرده‌اند و وزارت صمت پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده است. یکی از خودروسازان علاقه‌مند به واردات خودروی خارجی، سایپا خواهد بود.

در ادامه  مجموعه پورسعید خلیلی( نمایندگی سایپا) به بررسی خودروی کیا سراتو 2022 می پردازد زیرا با توجه به اطلاعاتی که از سمت گروه خودروسازی سایپا بیان شد، این شرکت قصد وارد کردن کیا سراتو 2022 به کشور را دارد. 

 

مشخصات خودرو کیا سراتو 2022

شرکت خودروسازی کیا، خودرو سراتو را با عناوین مختلفی مثل یاشوما، K3، K3 فورته و ... راهی بازار کرده است. این خودرو کره ای در سه کلاس بدنه سدان، کوپه و هاچ بک تولید و عرضه می شود  و بازار ما با نسخه سدان این محصول آشنا است. نسل دوم این خودرو به صورت وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و سپس بعد از چند سال شرکت سایپا تصمیم به مونتاژ آن گرفت. تازه قرار بود که نسل جدید این خودرو توسط نارنجی‌پوشان سایپا مونتاژ شود که برجام لغو شد و شرکت کیا بار سفر را از کشورمان بست.

 

مشخصات فنی خودرو کیا سراتو 2022

خودرو کره ای سراتو در حال حاضر در کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رسد. 

سراتو مجهز به پیشرانه هایی است که در نسل های قبلی نیز وجود داشته است پس می توان گفت پیشرفتی از این نظر نداشته است. 

زیر کاپوت تیپ پایه و میانی سراتو ۲۰۲۲ پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی خوابیده که می‌تواند قدرت ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر را تولید کند. علاوه بر این تیپ فول آپشن این محصول کره‌ای مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین نیروی محرکه از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد.

با توجه به اینکه در طی سالیانی که این خودرو تولید و به فروش رسیده است، تغییر خاصی از لحاظ فنی نداشته است مشتریان با اتماد بیشتری اقدام به خرید این خودرو می کنند چرا که از روند کارکرد آن مطمئن هستند.

امکانات نسخه فول تنها منحصر به پیشرانه ۲ لیتری نیست، بلکه می‌توان به امکاناتی نظیر پدال شیفتر، حسگر نور، صندلی برقی راننده، سیستم کنترل پایداری، نمایشگر لمسی، تنظیم حالت رانندگی، سانروف، استارت دکمه‌ای، تهویه دو کاناله اتوماتیک، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین عقب، کروز کنترل و ایربگ ۱۰ نقطه‌ای اشاره کرد.

 

قیمت خودرو کیا سراتو 

باتوجه به این که کیا سراتو ۲۰۲۲ هم اکنون در کشورهایی نظیر امارات، عربستان و قطر با قیمت ۵۹.۹۰۰ الی ۷۸.۰۰۰ درهم به فروش می‌رسد (یه یورو چیزی بین ۱۶ الی ۲۱ هزار یورو). با این حساب امکان واردات نسخه فول آپشن این خودرو به کشور وجود ندارد، چرا که در آیین نامه واردات خودرو سقف خودروهای وارداتی، ۲۰ هزار یورو در نظر گرفته شده بود.

بنابراین می‌توان نسخه‌های پایه و میانی کیا سراتو ۲۰۲۲ را وارد کشور کرد. قیمت عادی این خودرو چیزی حدود ۵۲۸ تا ۶۶۰ میلیون تومان خواهد بود، ولی به نظر می‌رسد با احتساب مالیات بالای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش بشود.

اخبار مرتبط :

۰۸ شهریور ۱۴۰۱

خودروهایی که تا سقف 20 هزار دلار می توان وارد ایران کرد

باتوجه به قانون جدید، تنها خودروهای تا سقف 20 هزار دلار امکان وارد شدن به ایران را دارند. خودروهایی مثل ...

۰۶ شهریور ۱۴۰۱

آیین نامه واردات خودرو منتشر شد

پس از چندین ماه انتظار، در نهایت آیین نامه وارداتی خودرو منتشر شد.

۰۳ شهریور ۱۴۰۱

خودروهای چینی با ریزش قیمت مواجه شدند!

طبق بررسی هایی که در بازار خودرو انجام شد، خودروهای چینی مثل برلیانس، جک، چری و ... با ریزش قیمت مواجه شدند.

۲۹ خرداد ۱۴۰۱

افزایش قیمت خودروهای مدیران خودرو

طبق اطلاعیه که گروه مدیران خودرو در تاریخ 29 خرداد 1401 منتشر کرده است، تعدادی از خودروهای این شرکت افزایش قیمت دارند.

۱۳ فروردین ۱۴۰۱

لوکس ترین شاسی بلند شرکت مدیران خودرو

تیگو 8 پرو، لوکس ترین و گران ترین شاسی بلند شرکت مدیران خودرو

۰۳ دی ۱۴۰۰

درسال آینده چری اومودا 5توسط مدیران خودرو ارائه می شود.

احتمالاً در اواخر سال آتی، شاهد عرضه محصول جدید چری با برند فونیکس و نام اومودا 5 به بازار ایران خواهیم بود.

پورسعید خلیلی