گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

آیا شرایط خرید خودرو در بورس کالا تغییر کرده است؟!

۲۸ آذر ۱۴۰۱ 110 اخبار سایپا    اخبار خودرو   

آیا شرایط خرید خودرو در بورس کالا تغییر کرده است؟!

خرید خودرو از طریق بورس کالا دارای شرایط ویژه ای است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

جهت خرید خودرو از طریق بورس کالا نیاز است تا افراد متقاضی، شرایط موردنیاز برای خرید خودرو را مطالعه و در صورت مشمول بودن این شرایط، جهت خرید خودرو از طریق بورس کالا، اقدام نمایند. در این مقاله از مجموعه پورسعید خلیلی شرایط مورد نیاز جهت خرید خودرو از طریق بورس کالا را بررسی می کنیم.

 

وظایف و تعهدات خریدار


  1. هر کدملی (خریداران حقیقی) صرفا مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو می باشد.
  2. خریداران باید شرایط سن 18 سال تمام را داشته باشند.
  3. متقاضیانی که در 48 ماه گذشته از این شرکت خودرو خریداری نموده اند از شمول خرید در این عرضه خارج می گردند.
  4. اشخاصی که پیش تر در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو شده اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

 

اولین گام برای خرید خودرو از طریق بورس کالا دریافت کد بورسی است. همچنین سهامداران بازار بورس کالا، می‌بایست کد بورسی بازار فیزیکی بورس کالا را نیز، دریافت کنند.

متقاضیان خرید خودرو از طریق بورس کالا، می‌ بایست از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری‌های معتبر، همانند سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مفید، ماشین مورد نظر خود را به صورت آنلاین، خریداری کنند. متقاضی خرید خودرو از طریق بورس کالا باید  با در دست داشتن فرم معرفی نامه دریافت کد بورسی بازار فیزیکی بورس کالا، به یکی از شعب بانکی مورد نظر خود، مراجعه کرده و سپس، اقدام به افتتاح حساب وکالتی کنند.

جهت خرید خودرو از بورس کالا، باید مبلغ ذکر شده برای خرید خودرو در بورس کالای ایران، روز پیش از عرضه کالا، به حساب وکالتی واریز شود.

 

قوانین جدید عرضه خودرو در بورس کالا


۱. حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد ۲ هزار دستگاه در هر محصول برای دو شرکت بزرگ خودروساز و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه است.

۲. شرکت‌های خودروساز موظفند لیست خریداران محصولات طی ۴۸ ماه گذشته را پیش از هر عرضه به بورس کالا اعلام کنند تا کلیه افراد لیست تجمیع شده مذکور و همچنین خریداران دوره‌های پیش در بورس کالا (که اطلاعات آن‌ها نزد سازمان بورس محفوظ است) از شمول خرید در هر عرضه جدید خارج شوند.

۳. خودروسازان موظفند تعهدات قانونی ابلاغی (نظیز طرح جوانی و …) را متناظر با عرضه‌ها در بورس کالا انجام دهند.

۴. خودروسازان موظفند برنامه‌ریزی لازم در خصوص عرضه در بورس را مطابق مجوز‌های فروش اعطا شده به گونه‌ای انجام دهند که خدشه‌ای در تعهدات پیشین ایشان ایجاد نشود و یا تعهدات معوق جدید ایجاد نشود.

۵. هر گونه عرضه خودرو فراتر از مجوز اخذ شده و یا مشتقات مالی وابسته به خودرو اعم از گواهی سپرده، معاملات سلف و سلف موازی استاندارد و یا هر نوع اوراق بهادار و یا پشتوانه دارایی (ABS) مبتنی بر خودرو در بورس کالا با توجه به آنکه بر تعهدات آتی هر خودروساز تأثیر می‌گذارد، مستلزم اخذ مجوز از وزارت صمت است.

اخبار مرتبط :

۲۶ آذر ۱۴۰۱

آیا خودرو شاهین در بورس کالا عرضه خواهد شد؟

گروه خودروسازی سایپا از تصمیم خود مبنی بر وارد کردن 2000 خودرو شاهین به بورس کالا خبر داد

۰۳ آذر ۱۴۰۱

در آبان ماه 2416 خودرو در بورس کالا به فروش رفت

بیشترین معامله ای که در بورس کالا صورت گرفت مربوط به آبان ماه با 2416 دستگاه خودرو بود.

۰۳ دی ۱۴۰۰

درسال آینده چری اومودا 5توسط مدیران خودرو ارائه می شود.

احتمالاً در اواخر سال آتی، شاهد عرضه محصول جدید چری با برند فونیکس و نام اومودا 5 به بازار ایران خواهیم بود.

۰۳ دی ۱۴۰۰

ویژگی ها و تفاوت های زنجیرتایم و تسمه تایم

برای زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ ها از تسمه و یا زنجیری استفاده می کنند که این کار را انجام می دهد.

پورسعید خلیلی