گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

سوئیچ اینرسی چیست؟

۰۳ دی ۱۴۰۰ 613 اطلاعات فنی   

سوئیچ اینرسی چیست؟

قطع کننده پمپ بنزین یا سوئیچ اینرسی، کلیدی است که به صورت محکم بر روی وسیله نقلیه نصب شده است و در صورت ضربه یا لرزش فعال می شود.

به طور کلی وظیفه اصلی سوئیچ اینرسی یا قطع کن پمپ بنزین در خودرو، قطع کردن جریان بنزین به هنگام ضربات و یا تصادفات شدید می باشد.

سوئیچ اینرسی معمولا در خودروهای مختلف مکان مشخصی نداشته و در هر خودرو بسته به نوع آن، محل قرارگیریش متفاوت می باشد. مکان سوئیچ اینرسی در خودرو را طراحان خودرو با توجه به کم ضربه و کم لرزش ترین مکان خودور انتخاب می کنند. به همین دلیل معمولا پیدا کردن آن کار دشواری بوده و نمی توان به سادگی آن را یافت. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در رابطه با مکان سوئیچ اینرسی و محل قرارگیری آن در خودروهای مختلف توضیحاتی را  خدمت شما ارائه دهیم.

 

سوئیچ اینرسی معمولا مکان مشخصی در خودروهای مختلف ندارد ومحل قرارگیری آن در هر خودرو متفاوت می باشد.

مکان سوئیچ اینرسی در خودرو را طراحان خودرو با توجه به کم ضربه و کم لرزش ترین مکان خودرو انتخاب می کنند. به همین دلیل معمولا پیدا کردن آن کار دشواری بوده و نمی توان به سادگی آن را یافت.

مجموعه پورسعیدخلیلی قصد دارد در این مقاله به بررسی اینرسی و موقعیت آن بپردازیم.

 

 

معمولا سوئیچ اینرسی در قسمتی قرار می گیرد که کمترین ارتعاشات وجود دارد. به صورت پیش فرض و در حالت عادی این سوئیچ بسته است و هنگامی که نیروی شدید ناگهانی بر خودرو وارد می شود، اینرسی باعث قطع شدن مدار پمپ بنزین و سایر مدارهای اصلی می شود.

این سوئیچ با فشار داده شدن درپوش پلاستیکی به حالت اولیه برمی گردد.

 

عیب یابی سوئیچ اینرسی


در تصادفات نه چندان شدید یا تکان های شدید به خودرو، سوئیچ اینرسی فعال شده و سبب خاموش شدن موتور می شود.

در این حالت که سوئیچ حساس است برای اینکه موتور مجدد روشن شود باید آن را به حالت اولیه و اصلی خود بازگردانیم. برای بازگرداندن به حالت اولیه سوئیچ، باید محل آن را در خودرو پیدا کنیم و انگشت خود را در قسمت بالای آن که حالتی فشاری دارد قرار داده و سپس با فشار آوردن روی آن باعث شویم گوی مربوطه که از سرجای خود حرکت کرده، دوباره به حالت اولیه خود بازگردد. 

 

محل قرارگیری سوئیچ اینرسی


این سوئیچ در هر خودرو، بسته به نوع آن خودرو در مکان متفاوتی قرار گرفته است. اما به طور کلی به دلیل اینکه سنسور این سوئیچ باید زمانی عمل کند که خودرو دچار تصادف شدید و ضربه سنگین شده است، سوئیچ اینرسی در محلی از خودرو قرار می گیرد که کمترین ارتعاش وجود داشته باشد و تکان های جاده و ارتعاشات کوچک سبب خاموش شدن موتور نشود.

معمولا در تمام خودروهای داخلی نظیر پراید، پژو، تیبا، سمند و غیره، سوئیچ اینرسی یا  در زیر کاپوت خودرو قرار گرفته است. برای دیدن این سوئیچ کافی است درب کاپوت خودرو را باز کرده و سپس در قسمت انتهایی سمت چپ یا راست موتور قادر به مشاهده آن خواهید بود. این سوئیچ معمولا در مکانی از خودرو قرار می گیرد که لرزش موتور در کمترین حد ممکن در آن ناحیه باشد.

البته باید به یاد داشته باشید که در برخی از خودروها که دارای سیستم ایربگ می باشند نظیر ۲۰۶ های تیپ دو و بالاتر، این سوئیچ حذف شده و وظیفه آن را سنسور های ایربگ انجام میدهند.

 

اخبار مرتبط :

۰۳ دی ۱۴۰۰

درسال آینده چری اومودا 5توسط مدیران خودرو ارائه می شود.

احتمالاً در اواخر سال آتی، شاهد عرضه محصول جدید چری با برند فونیکس و نام اومودا 5 به بازار ایران خواهیم بود.

۰۳ دی ۱۴۰۰

ویژگی ها و تفاوت های زنجیرتایم و تسمه تایم

برای زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ ها از تسمه و یا زنجیری استفاده می کنند که این کار را انجام می دهد.

۰۳ دی ۱۴۰۰

سوئیچ اینرسی چیست؟

قطع کننده پمپ بنزین یا سوئیچ اینرسی، کلیدی است که به صورت محکم بر روی وسیله نقلیه نصب شده است و در صورت ضربه یا لرزش فعال می شود.

پورسعید خلیلی