گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

همه چیز درباره مرسدس بنز EQS

۲۸ مرداد ۱۴۰۱ 151 اخبار خودرو   

همه چیز درباره مرسدس بنز EQS

سدان برقی مرسدس بنز EQS با چهره ای جدید عرضه خواهد شد.

در حال حاضر تیونینگ خودروهای بنزینی از جمله کارهای رایجی است که شرکت های خودروسازی بزرگ و کوچک در حال انجام آن هستند اما این موضوع در خودروهای تمام برقی متفاوت است و به دلیل پیچیدگی در ساختار آن کار خطرناک و ناامنی است. به همین دلیل تیونرها بیشتر روی ظاهر خودروهای برقی کار می کنند.

شرکت تیونینگ برابوس آلمان قصد دارد  برای اولین بار تیونینگ مرسدس بنز EQS را به رخ دنیا بکشد.

مرسدس بنز EQS 450  به دلیل مجهز بودن به کیت آیرودینامیکی برابوس، می تواند همانند یک پروانه به پرواز دربیاید. ضریب درگ EQS 450 در نسخه استاندارد، تقریبا در محدوده Cd 0.20 اندازه گیری شده بود که این عدد در نسخه ای که به کیت آیرودینامیکی مجهز است تا 7.2 درصد بهبود یافته و تقریبا به عدد Cd 0.18 می رسد. 

در طراحی تمام قطعات این کیت از فیبر کربن با روکش مشکی متالیک استفاده شده است. از مهم ترین قطعات این کیت، اسپویلر آیرودینامیکی عقب و دیفیوزر سپر جلو هستند که در منحرف کردن جریان هوا، نقش فوق العاده زیادی دارند. تخمین زده می شود که اگر مرسدس بنز EQS در بازه سرعت 100 تا 140 کیلومتر حرکت کند، کارایی این کیت به قدری نمایان می شود که حتی می تواند شعاع حرکتی خودرو را 7درصد افزایش دهد.

در همین رابطه بد نیست بدانید که در نسخه استاندارد مرسدس ای کیو اس، پکیج باتری‌های 107.8 کیلو وات ساعتی را داریم که در هر بار شارژ، می‌توانند تقریبا 770 کیلومتر دوام بیاورند. با یک حساب و کتاب ساده به راحتی می‌توان حدس زد که باتری‌های مرسدس بنز EQS برابوس با همان ظرفیت قبلی، اکنون برای سفرهای 824 کیلومتری آماده هستند!

یکی دیگر از بهبودهای این نسخه به رینگ‌های غول پیکر 22 اینچی مربوط می‌شود که ما را به یاد میباخ‌ها می‌اندازد. این رینگ‌ها در محور جلو از لاستیک‌های 255/35 ZR22 و در محور عقبی از لاستیک‌های 295/30 ZR22 بهره می‌برند که اکنون در کنار سیستم تعلیق بادی و فعال برابوس، به راننده این امکان را می‌دهند تا فاصله کف خودرو از سطح زمین را بین 15 تا 20 میلی متر کاهش دهد.

البته در مورد آیرودینامیک بودن این رینگ‌ها، واقعا جای بحث وجود دارد؛ هرچند باید قبول کنیم که رینگ‌های آیرودینامیکی، اصلا جذابیت ظاهری ندارند و از کسی هم پوشیده نیست که برابوس هیچ وقت زیبایی را فدای بهبودهای فنی نمی‌کند!

در ادامه کار به کابین مرسدس بنز EQS برابوس می‌رسیم که با نمایشگاهی از چرم مشکی به همراه دوخت قرمز پوشانده شده است.

همچنین مواردی مثل پدال‌های فیبر کربنی یا فلزی، کف پوش‌های نرم، کنسول وسط فیبر کربنی و برخی قسمت‌های دیگر کابین را می‌توانید به سلیقه خودتان انتخاب کنید.

نهایتا به قیمت مرسدس بنز EQS برابوس می‌رسیم که متاسفانه تا این لحظه، هیچ عددی از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است اما EQS 450 در نسخه استاندارد با قیمت 105 هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

 

اخبار مرتبط :

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

سیستم مولتی پلکس چیست؟

سیستم مولتی پلکس چیست؟

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

اگر خودروی شما دنده اتومات است بهتر است بدانید!

اختراع گیربکس اتوماتیک از بزرگترین دستاوردها در صنعت خودرو می باشد.برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به گیربکس های اتوماتیک بهتر است این مقاله از گروه پورسعید خلیلی را مطالعه نمایید.

۱۹ اسفند ۱۴۰۰

نحوه رانندگی صحیح با خودروهای دارای گیربکس دو کلاچه

در این مقاله از مجموعه پورسعید خلیلی با نحوه ی صحیح رانندگی خودروهای دو کلاچه آشنا شوید.

۱۳ اسفند ۱۴۰۰

نحوه اخذ گواهینامه بین المللی موتور

در این مقاله از مجموعه پورسعیدخلیلی با روند دریافت گواهینامه بین المللی موتور آشنا خواهید شد.

۰۴ اسفند ۱۴۰۰

پیشرانه های درون ساز را با سوخت مصنوعی نجات دهید

به دلیل گرمایش زمین بسیاری از خودروسازان و حکومت ها به سمت برقی شدن خودروها روی آورده اندو در این مقاله به بررسی سوخت های مصنوعی می پردازیم.

پورسعید خلیلی