گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

چه علائمی نشان دهنده نشت بنزین از باک خودرو می باشد؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ 98 اطلاعات فنی   

چه علائمی نشان دهنده نشت بنزین از باک خودرو می باشد؟

نشت بنزین از باک خودرو می تواندمنجر به خسارات جبران ناپذیری مثل آتش سوزی خودرو شود. بنابراین نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

ممکن است برای شما هم بار پیش آمده باشد که لکه های بنزین را در جای پارک خودرو ببینید و یا حتی متوجه چکه کردن بنزین از زیر خودرو شوید. در اگثر مواقع نسبت به این موارد بی تفاوت هستیم و آنها را جدی نمی گیریم اما بهتر است بدانید که نشت بنزین بسیار خطرناک است و حتی می تواند منجر به آتش سوزی خودرو شود. پس نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشید و در سریع ترین زمان ممکن جهت عیب یابی آن اقدام نمایید.

در این مقاله از مجموعه  پورسعید خلیلی می توانید از علائم و نشانه های نشت بنزین از باک خودرو آگاه شوید تا بتوانید از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

 

علائم نشت بنزین از باک خودرو

  • استشمام بوی بنزین در حین رانندگی

اگر در هنگام رانندگی بوی تند بنزین را متوجه شدید، به احتمال زیاد خودروی شما نشتی بنزین دارد البته باید در نظر داشت که پس از بنزین زدن تا دقایقی همین بوی تند در خودرو قابل استشمام می باشد.

  • کاهش غیرطبیعی سطح بنزین

اگر پس از بنزین زدن متوجه کاهش غیرطبیعی سطح بنزین زودتر از زمان لازم شدید، باید به نشتی بنزین خودرو خود شک کنید.

  • جمع شدن بنزین زیر باک

​از رایج ترین علائمی که نشان دهنده نشتی بنزین در خودرو می باشد، می توان به جمع شدن بنزین در زیر محل قرارگیری باک خودرو اشاره کرد

  • مشاهده بخار روی خطوط انتقال سوخت

با مشاهده ی بخار یا قطرات شبنم روی خطوط انتقال سوخت، می توان احتمال نشتی بنزین را داد.

 

چه عواملی سبب نشت بنزین در خودرو می شود؟

  • محکم نبودن درب باک بنزین

اگر درب باک بنزین به طور محکم بسته نشده باشد و یا درپوش باک مشکلی داشته باشد می تواند منجر به نشتی بنزین شود.

  • باک بنزین معیوب

در صورتی که باک خودرو دچار آسیب شده باشد و بدنه آن دچار شکاف یا پارگی شده باشد، می تواند سبب نشت بنزین شود. البته در بعضی موارد عمر مفید باک به اتمام رسیده و باعث نشتی می شود.

  • مشکل در مسیر انتقال سوخت

اگر مشکل و اختلالی در مسیر انتقال سوخت وجود داشته باشد، مثلا شلنگی سوراخ شده باشد و یا حتی قطعات به خوبی در جای خود قرار نگرفته باشند، منجر به نشتی بنزین از باک خودرو می شوند.

  • مشکل در سیستم تزریق سوخت

اگر سیستم تزریق خودرو معیوب باشد نشتی بنزین از انژکتور خودرو خواهیم داشت مخصوصا اگر حلقه O شکل آسیب دیده باشد.

اخبار مرتبط :

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

علت روشن شدن چراغ دینام در حین رانندگی

هنگامی که چراغ دینام خودروی شما روشن می شود، خودرو هنوز جهت رانندگی ایمن هست زیرا برای روشن کردن موتور، باتری کافی را خواهد داشت، اما ادامه حرکت در مسافت های طولانی و با سرعت بالا خطرناک می باشد.

۰۳ دی ۱۴۰۰

ویژگی ها و تفاوت های زنجیرتایم و تسمه تایم

برای زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ ها از تسمه و یا زنجیری استفاده می کنند که این کار را انجام می دهد.

۰۳ دی ۱۴۰۰

سوئیچ اینرسی چیست؟

قطع کننده پمپ بنزین یا سوئیچ اینرسی، کلیدی است که به صورت محکم بر روی وسیله نقلیه نصب شده است و در صورت ضربه یا لرزش فعال می شود.

پورسعید خلیلی