گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

افزایش عملکرد شاسی بلندها در تست های ایمنی

۱۶ تیر ۱۴۰۱ 119 اخبار خودرو   

افزایش عملکرد شاسی بلندها در تست های ایمنی

اغلب تصادفات جانبی در سرعت های بالا سبب بروز خسارت های جبران ناپذیر می شود. باتوجه به این موضوع تست جدید برای سنجش میزان ایمنی خودرو می تواند از شدت آسیب ها و بروز خطرات جبران ناپذیر جلوگیری کند.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه یا به اختصار IIHS همیشه در حال ارزیابی شاخص ها و فاکتورهای جدید برای تست ایمنی خودروها می باشد که جدیدترین فاکتور برای این تست، برخورد خودرو جانبی و تصادف از کناره های مسیر است.

تست ایمنی شاسی بلندها

 

ارزیابی هایی که موسسه IIHS انجام داده است، برای ماشین های شاسی بلند اندازه متوسط 2022 بوده است.  نتیجه این تست روی برخی از این خودروها پیشرفت خوبی داشته است ولی بر روی برخی از خودروها نمره خوبی نداشته است.

این تست اولین بار در سال 2021 و در ماه اکتبر انجام شد که از هر 20 خودرو، فقط یک خودرو توانست بالاترین امتیاز را کسب کند و بقیه خودروها امتیازهای ضعیف و متوسط دریافت کردند ولی در تستی که در سال بعد از آن انجام شد از هر 18 خودرو 10 خودرو مثل سوبارو اسنت، فولکس واگن اطلس کراس اسپرت، فولکس واگن اطلس، تویوتا هایلندر و ... امتیاز بالا دریافت کردند که این نشاندهنده پیشرفت خودروسازان در ایمنی خودروهاست. 

در این بین خودروهایی مثل شورولت تراورس و بیوک انکلیو توانستند امتیاز قابل قبول را دریافت کنند.

این نتایج برای بعضی خودروسازان، مخصوصا هیوندای و کیا که شاسی‌بلندهای آنها، پالیسید و تلوراید، جزو ایمن‌ترین خودروها محسوب می‌شوند، عجیب و شوکه‌کننده است

با توجه به اینکه تصادفات در سال 2021 در کشورهایی مثل ایالات متحده به بیشترین میزان رسیده بود، ارائه آمار و ارقام این تست نشان داد میزان فوت رانندگان خودروهایی که امتیاز خوب دریافت کرده اند 70 درصد از رانندگان خودروهای قابل قبول کمتر است..

در ارزیابی جدید تصادف از پهلو IIHS، به جای استفاده از نیروی برخورد ۱۵۰۰ کیلوگرمی، از شبیه‌ساز ۱۹۰۰ کیلوگرمی استفاده می‌شود و سرعت برخورد از ۵۰ کیلومتر در ساعت به ۶۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کرده است.

این تست جدید، شدت برخورد و تصادف را ۸۲ درصد افزایش می‌دهد. خودروهایی می‌توانند امتیاز «خوب» بگیرند که اول ساختار و شکل کابینشان در برخورد حفظ شود، دوم آدمک‌هایشان به هیچ وجه نشانی از آسیب‌دیدگی شدید داشته باشند و سوم کمربند ایمنی و کیسه هوا از برخورد سر سرنشینان با فضای داخلی جلوگیری کند.

ارزیابی جدید میزان آسیب وارده به لگن را نیز دقیق‌تر نشان می‌دهد. خودروهایی مثل اطلس، اطلس کراس اسپرت، هایلندر و پث‌فایندر و QX60 امتیاز «خوب» را کسب کرده‌اند، با این حال از نظر ریسک آسیب به لگن در حد «متوسط» قرار دارند. پالیسید، تلوراید و مورانو ریسک بالای آسیب به لگن و بخش میانی بدن را نشان می‌دهند. بهترین عملکرد را مزدا CX-9 و فولکس واگن ID.4 داشته‌اند.

بهبود عملکرد خودروهای شاسی‌بلند در تست ایمنی امیدوارکننده است و نتایج این ارزیابی می‌تواند برای طراحی و ساخت ماشین‌های ایمن‌تر به خودروسازان کمک کند.

اخبار مرتبط :

۰۵ تیر ۱۴۰۱

با کمترین امکانات، خودرو را باتری به باتری کن

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که خودرو استارت نمی خورد و قطعات برقی آن نیز از کار افتاده است که در این صورت ممکن است باتری ماشین از کاردچار مشکل شده باشد.

۲۵ خرداد ۱۴۰۱

چه علائمی نشان دهنده نشت بنزین از باک خودرو می باشد؟

نشت بنزین از باک خودرو می تواندمنجر به خسارات جبران ناپذیری مثل آتش سوزی خودرو شود. بنابراین نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

علت روشن شدن چراغ دینام در حین رانندگی

هنگامی که چراغ دینام خودروی شما روشن می شود، خودرو هنوز جهت رانندگی ایمن هست زیرا برای روشن کردن موتور، باتری کافی را خواهد داشت، اما ادامه حرکت در مسافت های طولانی و با سرعت بالا خطرناک می باشد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

اگر خودروی شما دنده اتومات است بهتر است بدانید!

اختراع گیربکس اتوماتیک از بزرگترین دستاوردها در صنعت خودرو می باشد.برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به گیربکس های اتوماتیک بهتر است این مقاله از گروه پورسعید خلیلی را مطالعه نمایید.

پورسعید خلیلی