گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

با کمترین امکانات، خودرو را باتری به باتری کن

۰۵ تیر ۱۴۰۱ 131 اطلاعات فنی   

با کمترین امکانات، خودرو را باتری به باتری کن

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که خودرو استارت نمی خورد و قطعات برقی آن نیز از کار افتاده است که در این صورت ممکن است باتری ماشین از کاردچار مشکل شده باشد.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از یک توقف طولانی خودرو، با باتری خالی مواجه شوید. راه حل این مشکل باتری به باتری کردن خودرو می باشد اما بهترین و سریع ترین راه برای باتری به باتری کردن ماشین کدام است؟

در این مقاله از مجموعه پورسعید خلیلی همراه شما خواهیم بود تا به بررسی سریع ترین و یاده ترین روش جهت باتری به باتری کردن خودرو بپردازیم:

 

استفاده از سیم برق می تواند بهترین و سریع ترین راه باتری به باتری کردن خودرو باشد. با توجه به اینکه این عمل در عین سادگی ممکن است خطرناک باشد پس نیاز است برای انجام آن به نکاتی توجه شود که در ادامه به آن می پردازیم:

 

1. نحوه ی شارژ باتری با پاور کامپیوتر به چه صورت می باشد؟

باتوجه به اینکه امکان شارژ باتری در بیشتر خودروها وجود دارد، می توان از پاور کامپیوتر برای شارژ باتری خودرو استفاده کرد اما باید بسیار دقت کنید که سیم مثبت و منفی را درست تشخیص دهید تا دچار خطراتی مثل آتش سوزی نشوید.

پس از تشخیص سیم مثبت و منفی، دو شاخه 12ولتی را به منبع تغذیه کامپیوتر وصل کنید و یک سیم 110 ولتی را به سمت ماشین بکشید. با استفاده از پاور کامپیوتر، بعد از 12 ساعت باتری خودرو شارژ می شود.

استفاده از این روش ممکن می باشد اما به دلیل اینکه این روش خطرات زیادی دارد اصلا توصیه نمی شود.

 

2. استفاده از جامپ استارت

در واقع جامپ استارتر یک باتری یدکی برای حرکت و استارت خودرو می باشد. این دستگاه در صورت ضعیف شدن باتری خودرو شروع به کار می کند. 

بهتر از قبل از شروع سفر و حرکت این دستگاه را برای خودرو خود آماده کنیم تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کنیم.

جامپ استارترها معمولا از لحاظ قدرت و امکانات جانبی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • جامپ استارترهای پلاگینی
  • جامپ استارترهای قابل حمل

با اتصال کابل های جامپ استارتر به باتری خودرو پس از چندثانیه قادر به روشن کردن خودرو خواهید بود.

در صورت استفاده از دستگاه جامپ استارتر نیز می توانید کابل های دستگاه را به باتری وصل کنید تا خودرو روشن شود.

جامپ استارتر

3. باتری به باتری کردن خودرو بدون امکانات

در صورتی که در شرایطی قرار گرفتید که دسترسی به هیچ امکاناتی نداشتید، می توانید از اقدامات زیر جهت روشن شدن خودرو کمک بگیرید:

  1. در ابتدا ترمز دستی خودرو را بکشید.
  2. زیر لاستیک عقب خودرو سنگی قرار دهید.
  3. با استفاده از جک چرخ سمت شاگرد را بالا ببرید تا چرخ در فاصله 15 سانتی متری زمین قرار بگیرد.
  4. از یک طناب سه متری استفاده کنید و در جهت ساعت گرد و از بیرون چرخ که بالا برده اید بپیچید.
  5. سر طناب را به سمت جلو بکشید.

در این حالت خودروی شما روشن خواهد شد. با گرفتن کلاچ آن را در وضعیت خلاص قرار دهید و جک و سنگ را از زیر تایر بردارید و به مسیر خود ادامه دهید.

 

4. استفاده از سیم برق جهت باتری به باتری کردن خودرو

شما می توانید جهت باتری به باتری کردن خودرو، از سیم برق و یک اتومبیل دیگر کمک بگیرید. در این روش باید دو خودرو را به نحوی در کنار یکدیگر قرار دهید که باهم تماسی نداشته باشند زیرا ممکن است باعث آسیب به قطعات برقی و کامپیوتری شود. باید دقت داشته باشید که تجهیزاتی از قبیل فن، بخاری، ضبط و ... باید کاملا خاموش باشند.

سر باتری‌ دو خودرو را تمیز کنید و با استفاده از کابل به هم وصل کنید. کابل قرمز مربوط به سر مثبت باتری و کابل سیاه مربوط به سر مشکی آن می باشد.

 در این مرحله ابتدا خودرو دارای باتری سالم را روشن کنید تا چند دقیقه کار کند و پس از آن ماشین دوم را هم می‌توانید روشن و کابل را از آن جدا کنید.

این روش یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های روشن کردن خودرو با کابل و کمک باتری ماشین دیگر می باشد.

اخبار مرتبط :

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

علت روشن شدن چراغ دینام در حین رانندگی

هنگامی که چراغ دینام خودروی شما روشن می شود، خودرو هنوز جهت رانندگی ایمن هست زیرا برای روشن کردن موتور، باتری کافی را خواهد داشت، اما ادامه حرکت در مسافت های طولانی و با سرعت بالا خطرناک می باشد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

سیستم مولتی پلکس چیست؟

سیستم مولتی پلکس چیست؟

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

اگر خودروی شما دنده اتومات است بهتر است بدانید!

اختراع گیربکس اتوماتیک از بزرگترین دستاوردها در صنعت خودرو می باشد.برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به گیربکس های اتوماتیک بهتر است این مقاله از گروه پورسعید خلیلی را مطالعه نمایید.

۰۳ دی ۱۴۰۰

ویژگی ها و تفاوت های زنجیرتایم و تسمه تایم

برای زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ ها از تسمه و یا زنجیری استفاده می کنند که این کار را انجام می دهد.

۰۳ دی ۱۴۰۰

سوئیچ اینرسی چیست؟

قطع کننده پمپ بنزین یا سوئیچ اینرسی، کلیدی است که به صورت محکم بر روی وسیله نقلیه نصب شده است و در صورت ضربه یا لرزش فعال می شود.

پورسعید خلیلی