گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

عرضه ی خودروهای وارداتی با مدل جدیدتری انجام خواهد شد!

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ 67 اخبار خودرو   

عرضه ی خودروهای وارداتی با مدل جدیدتری انجام خواهد شد!

از جمله اهداف واردات خودروهای صفر به کشور، طلبیدن حریف برای محصولات مونتاژی است

هدف از واردات خودروهای صفر و کارکرده به کشور، تنظیم بازار خودرو از این طریق می باشد چرا که با ورود خودروهای خارجی به کشور رقابتی بین خودروهای خارجی صفر و محصولات مونتاژی صورت می گیرد و همچنین خودروهای کارکرده هم با خودروهای داخلی به رقابت می پردازند.

در واقع این واردات سبب می شود که شرایطی برای رفع انحصار در کشور به وجود می آید.

با اینکه واردات خودرو به کشور مسیری هموار ندارد و همچنان خودروهای کمی به داخل کشور وارد می شود اما این واردات باعث تعدیل شدن قیمت خودرو و تنظیم بازار خودرو نیز می شود و این هدف از طریق تقسیم بندی خودروها در بخش های مختلف بازار محقق می شود.

وزیر صمت در این راستا بیان کرده است: با تغییراتی که در مدل قیمت گذاری خودرو انجام می شود باید تنوع خودروهای دارای قیمت متوسط و مناسب، بیشتر شود.

منوچهر منطقی در ادامه گفت: برای اینکه در بازارخودرو شاهد تنوع بیشتر در خودروها باشیم باید خودروهای وارداتی را هم در کنار خودروهای داخلی قرار دهیم.

معاون حمل‌ونقل وزارت صمت تاکید می کند: در سیاستگذاری جدید واردات خودروهای نو را داریم که می‌توانند با خودروهای مونتاژی رقابت کنند؛ دیگری نیز واردات خودروهای دست‌دوم است که این خودروها می‌توانند با محصولات فعلی (خودروهای داخلی) وارد رقابت شوند.

وزارت صمت همچنین بر این نکته تاکید می کند که تعاریف انحصار در بازار خودرو نباید موضوعیت داشته باشند.

باتوجه به این صحبت ها می توان گفت که قرار است خودروهای وارداتی در بازار به دسته هایی مثل نو، کارکرده و برقی تقسیم شوند و براین اساس رقابت بین خودروسازان انجام شود.

علاوه براین، سازمان ملی استاندارد موظف است که دستورالعمل و لیست برندهایی که برای خودروهای وارداتی مجاز هستند را مشخص کند.

بنابر گزارشی که در این مقاله مطالعه کردید و با توجه به اینکه در گذشته واردات خودرو تنها براساس نیاز بازار و میزان تقاضا و به صورت فروشی با روال طبیعی انجام می شد، اکنون تصمیم وزارت صمت این است که خودروهای وارداتی را که شامل نو، کارکرده می شود در بخش های مختلفی از بازار قرار دهد تا رقابت بین خودروهای مختلف به شکل ملموس تری انجام شود.

 

اخبار مرتبط :

۰۲ مرداد ۱۴۰۱

فروش فیدلیتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

فروش فوق العاده کراس اوور فیدلیتی بهمن موتور در سامانه یکپارچه خودرو

۰۱ مرداد ۱۴۰۱

اعلام نتایج قرعه کشی دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه

نتایج قرعه کشی دومین مرحله فروش خودرو چه زمانی و از چه طریق منتشر می شود؟

۲۸ تیر ۱۴۰۱

نحوه ی کار ترمز دستی برقی چگونه است؟

از امکاناتی که در خودروهای جدید دیده می شود، ترمزدستی برقی است.اولین بار در سال 2001 از ترمزدستی برقی استفاده شد که به مرور روی خودروهای زیادی قرار گرفت.

۱۹ تیر ۱۴۰۱

آیا تولید سمند و تیبا همچنان ادامه خواهد داشت؟

با توجه به خبری که چندی پیش از غیراستاندارد بودن خودروهای سمند و تیبا و توقف تولید آنها بیان شد، آیا این توقف ادامه خواهد داشت؟

۱۶ تیر ۱۴۰۱

افزایش عملکرد شاسی بلندها در تست های ایمنی

اغلب تصادفات جانبی در سرعت های بالا سبب بروز خسارت های جبران ناپذیر می شود. باتوجه به این موضوع تست جدید برای سنجش میزان ایمنی خودرو می تواند از شدت آسیب ها و بروز خطرات جبران ناپذیر جلوگیری کند.

۱۳ تیر ۱۴۰۱

شرایط برای واردات خودرو چگونه است؟

شرایط وزارت صمت برای واردات خودرو چگونه است؟ آیا می توان منتظر واردات خودرو ماند؟

پورسعید خلیلی