گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

نحوه ی کار ترمز دستی برقی چگونه است؟

۲۸ تیر ۱۴۰۱ 186 تکنیک و ترفند   

نحوه ی کار ترمز دستی برقی چگونه است؟

از امکاناتی که در خودروهای جدید دیده می شود، ترمزدستی برقی است.اولین بار در سال 2001 از ترمزدستی برقی استفاده شد که به مرور روی خودروهای زیادی قرار گرفت.

به طور کلی ترمزدستی های الکترونیکی به دو دسته تقسیم می شوند:

نوع اول:

ترمز‌های عقب به وسیله کابل (مانند ترمز دستی‌های مکانیکی) فعال می‌شوند، با این تفاوت که یک موتور برقی کار دست راننده را انجام داده و نیروی مورد نیاز برای فعال‌سازی ترمزدستی را تامین می‌کند. در این خودروها، ترمزدستی با فشردن یک دکمه، فعال یا غیرفعال شده و توسط یک چیپ الکترونیکی تنظیم می‌گردد.

نوع دوم:

در این نوع، موتور الکتریکی ترمز دستی در کالیپر ترمز چرخ عقب جاسازی شده است. در این سیستم هیچ گونه کابلی وجود ندارد و ترمزدستی به واسطه نیروی الکتریکی فعال می‌گردد، در صورت فشردن دکمه و فعال شدن ترمزدستی، چراغ نمایشگر روی دکمه فعال سازی روشن شده و صدای هشدار نیز شنیده می‌شود. برای غیرفعال کردن سیستم  باید از همان دکمه استفاده کنید. در اغلب خودروهای دارای این سیستم، بعد از قرارگیری دنده در حالت حرکت و فشردن پدال گاز (اگر راننده کمربند ایمنی را بسته باشد ) ترمزدستی به صورت اتوماتیک غیرفعال می‌شود.

 

ترمزدستی برقی یا مکانیکی؟

دلیل استقبال زیاد از ترمزدستی برقی ایمنی آن هاست.

در اتومبیل هایی که از ترمزدستی مکانیکی استفاده می کنن، پس از مدتی مکانیزم نگهدارنده ترمزدستی به خوبی عمل نمی کند و نیاز به سرویس دارد این مورد پس از مدتی می تواند باعث بروز حادثه شود. اما در ترمزدستی برقی وضعیت چرخ ها به صورت لحظه ای توسط ECU یا همان کامپیوتر خودرو آنالیز می شود و اگر چرخ ها روی مسیر شیب دار قرار گرفته باشند، ECU با اعمال نیروی بیشتر به چرخ های عقب مانع از حرکت اتومبیل می شود، پس ایمنی بیشتری نسبت به ترمزدستی های مکانیکی دارد.

اگر با ترمزدستی مکانیکی حرکت کنیم که سرویس نشده باشد، ممکن است فشار زیادی به خودرو وارد شود و باعث صدمات شدید شود اما خودروهایی که ترمز پارک برقی دارند در صورت آزاد نکردن ترمز پارک، با حرکت خودرو ترمز پارک برقی خودکار غیرفعال می شودو از صدمات احتمالی جلوگیری می شود.

مورد دیگری که وجود دارد این است که ترمز پارک مکانیکی را هر فردی قادر است آزاد کند و باعث بروز حادثه شود ولی ترمز پارک برقی فقط توسط راننده انجام می شود. در واقع با استفاده از فناوری ترمزدستی برقی، از یک سیستم برقی هوشمند برخوردار خواهید شد.

اخبار مرتبط :

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

علت روشن شدن چراغ دینام در حین رانندگی

هنگامی که چراغ دینام خودروی شما روشن می شود، خودرو هنوز جهت رانندگی ایمن هست زیرا برای روشن کردن موتور، باتری کافی را خواهد داشت، اما ادامه حرکت در مسافت های طولانی و با سرعت بالا خطرناک می باشد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

سیستم مولتی پلکس چیست؟

سیستم مولتی پلکس چیست؟

۰۳ دی ۱۴۰۰

ویژگی ها و تفاوت های زنجیرتایم و تسمه تایم

برای زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ ها از تسمه و یا زنجیری استفاده می کنند که این کار را انجام می دهد.

۰۳ دی ۱۴۰۰

سوئیچ اینرسی چیست؟

قطع کننده پمپ بنزین یا سوئیچ اینرسی، کلیدی است که به صورت محکم بر روی وسیله نقلیه نصب شده است و در صورت ضربه یا لرزش فعال می شود.

پورسعید خلیلی