گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

گروه نمایندگی های پورسعید خلیلی

بزرگترین نماینده رسمی گروه بهمن، سایپا، مدیران خودرو، آرین موتور، فونیکس و نماینده رسمی شرکت سامان‌نگار و طرف قرارداد بیمه آسیا می باشد. همچنین این گروه برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع مختص خودروهای وارداتی، مجهزترین مرکز تخصصی را با نام اتوکلینیک پورسعیدخلیلی راه‌اندازی نموده‌است

پیشرانه های جدید سایپا را بشناسیم!

۳۰ آبان ۱۴۰۱ 117 سایپا   

پیشرانه های جدید سایپا را بشناسیم!

با طراحی خودروهای جدید، سایپا اقدام به ارتقای پیشرانه های قدیمی و همچنین ساخت پیشرانه های جدید کرده است.

با توجه به اینکه گروه خودروسازی سایپا شروع به طراحی خودروهای جدیدی از جمله سهند، اطلس، شاهین اتوماتیک و آریا کرده است، در این حین اقدام به تولید پیشرانه های جدید و همچنین ارتقای پیشرانه های قدیمی کرده است که برخی از این موارد با همکاری گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفته اند.

در ادامه این مقاله از مجموعه پورسعید خلیلی به بررسی دو پیشرانه جدید سایپا می پردازیم:

 

موتور ME16

موتور ME16 که در واقع همان موتور EC5 پژو و سیتروئن می باشد معمولا در خودروهایی نظیر راناپلاس، تارا و پژو 207i استفاده شده است. این پیشرانه را می توان از جمله اقتصادی ترین پیشرانه های PSA نام برد.

در واقع می توان گفت که 3 پیشرانه EC5 (پژو-سیتروئن)، ME16 (سایپا) و TU5P (ایران خودرو) کاملا یکسان هستند.

موتور این پیشرانه اقتصادی از 4 سیلندر با حجم 1598cc می باشد که 115 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور دارد.البته باید منتظر ماند و دید با تغییرات ایجاد شده توسط سایپا، قدرت نهایی این موتور به چه عددی می رسد.

مطابق شایعات، شاهین از سال 1403 به پیشرانه ME16 مجهز خواهد شد.

 

موتور M15GSI

نسخه ارتقا یافته پیشرانه M15 پیشرانه M15GSI می باشد که در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا با اضافه کردن هدرز، تغییر در سیستم جرقه شمع ها، تغییر در سیستم سوخت رسانی و اضافه کردن VVT (زمان بندی متغیر سوپاپ ها) اندکی قدرت آن را افزایش داده است.

این موتور اکنون 89 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور دارد و تغییر چشمگیری نسبت به M15 عادی نکرده. اما در موتور جدید حداکثر گشتاور موتور از دور های پایین در اختیار راننده قرار می گیرد که باعث کاهش مصرف سوخت و سهولت بیشتر در رانندگی می شود.

این پیشرانه روی محصولات جدید سایپا نظیر اطلس و سهند قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط :

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

رونمایی از خودرو شاهین اتوماتیک

خودرو شاهین محصول سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، به عنوان خودرو اتوماتیک و با گیربکس CVT معرفی شد.

۳۰ مرداد ۱۴۰۱

فروش خودروهای سایپا بدون قرعه کشی

طبق صحبت های مدیرعامل گروه خودروسازس سایپا، از ابتدای شهریورماه سال 1401 خودروهای شرکت سایپا بدون قرعه کشی به فروش می رسند.

۲۴ مرداد ۱۴۰۱

سایپا به زودی ایرادات خودروی شاهین را رفع خواهد کرد.

آیا مشکل نفوذ صدای بیش از حد پیشرانه خودرو شاهین به اتاق آن حل خواهد شد؟

۰۵ مرداد ۱۴۰۱

هشدارخودروسازان داخلی سایپا و ایران خودرو

شرکت ایران خودرو پس از قرعه کشی دومین مرحله محصولات خود و پس از مشخص شدن نتایج قرعه کشی، هشداری مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش حواله منتشر کرد.

۱۶ تیر ۱۴۰۱

افزایش عملکرد شاسی بلندها در تست های ایمنی

اغلب تصادفات جانبی در سرعت های بالا سبب بروز خسارت های جبران ناپذیر می شود. باتوجه به این موضوع تست جدید برای سنجش میزان ایمنی خودرو می تواند از شدت آسیب ها و بروز خطرات جبران ناپذیر جلوگیری کند.

پورسعید خلیلی